Lauk iš klasės valyti grindis!

Ar supranta ŠMM klerkai ir viceministrai (nes ministrė vargu bau supranta temos prasmę), kokią žalą šios užduotys daro mokinių ir mokytojų santykiams?

Mano rankose III klasės etikos pratybų sąsiuvinis „Aš ir Kiti“ („Šviesa“ 2008. ISBN 978-5-430-05083-2)
Žr. nuotrauką.
mokinio-teises
Užduotis „kala“ į vienus vartus. 9-erių metų vaikai turi žemą kritinio mąstymo slenkstį. Tai reiškia, kad jie priima informaciją apriori kaip tikrą.
Kas yra vaiko kritinis mąstymas? Kritinis mąstymas – tai procesas, kuris vaiko galvoje prasideda nuo informacijos gavimo ir baigiasi apgalvoto sprendimo priėmimu ir savo individualaus santykio formavimu.
Žingsnis po žingsnio:
1. Vaikas teksto ir vaizdo pagalba gauna informaciją, kad: a) mokytoja išvaro mokinį iš klasės (mokiniai tai kartais patiria – jei ne patys, tai jų bendramoksliai),  b)išvarytas mokinys turi plauti mokyklos koridoriaus grindis.

Esu tikras, kad grindų plovimą kaip bausmę adekvati ir mokyklos vadovybė, ir mokytojai vargu bau realizuotų, kaip drausminimo priemonę.

2. Todėl šiuo atveju vaikas, neturėdamas praktinės patirties, priima šią užduoties teksto dalį, kaip tikrą, nes ji yra baigiamoji viso sakinio, kuriame yra tiesos, dalis.
Primenu užduoties tekstą (citata): „Mokytoja mokinį išvarė iš klasės ir liepė valyti grindis!”.
Kai tik vaikas išgirsta, kad mokytojas išvarė mokinį iš klasės, vyksta informacijos gavimo, apdorojimo ir sprendimo priėmimo procesas. Jei į sakinį, kurio dalies klausytojas negali patikrinti ar neturi tam praktinės asmeninės patirties, yra įpinama dalis tiesos arba asmeninė klausytojo patirtis – visas sakinys labiau skamba, kaip tiesa.
BINGO! Štai jums ir klasikinė melo teorija!
Bet čia yra ir „pogrindinė” aisbergo viršūnė. Štai kodėl mokiniai nuo mažens labiau linkę diskutuoti apie savo teises, bet gerokai mažiau – apie savo pareigas.
Tokiomis užduotimis mes priešiname mokytojus ir mokinius. Mes juos priešpastatome santykiu: Blogas– Geras. O viešai deklaruojame, kad mokytojai turi būti mokinių draugai, patarėjai, koučeriai.
Perfazavus marksistus „Šmėkla klaidžioja po Lietuvą — ŠMM šmėkla”.
Ar iš balos tas durnumas – noras sukurti mokytojų ir mokinių antagonistinius prieštaravimus?
P.S. ir pabaigai. Atkreipkite dėmesį į mokytojo lytį paveiksliuke.
Ir sutikite su manimi, kad mokinių akimis mokytojos – blogos, o tie, keli mokytojai – vyrukai, paskutinieji mohikanai… geriečiai.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s